Volledig vernieuwd

H. van Dijkhuizen bouwt kettingbaan om naar selfservice waspark

De wasstraat bij het tankstation in Vuren is eruit gehaald en er zijn een rollover en wasboxen voor in de plaats gekomen Foto's: Cleanbuild

H. van Dijkhuizen Energy & Mobility in Vuren heeft de kettingwasstraat omgebouwd naar twee wasboxen en een rollover. Niet alleen omdat het toe was aan vernieuwing. Maar ook omdat een volledig geautomatiseerd selfservice waspark de oplossing is voor het personeelsprobleem.

H. van Dijkhuizen heeft in totaal 36 tankstations. Vijf daarvan zijn uitgerust met een wasfaciliteit. Met een wasbox of een kettingwasstraat, dan wel een compleet waspark zoals in Vuren. Vuren was de laatste locatie binnen de keten die aan vernieuwing toe was. De kettingwasstraat was bijna twintig jaar oud, evenals de washal. “Technisch gezien deed de wasstraat het nog goed, we hebben het altijd goed onderhouden. Maar op een gegeven moment zag je wel dat het verouderd is”, zegt Enrico Dijkhuizen, projectleider en verantwoordelijk voor de techniek binnen het bedrijf.

De wasstraat is eruit gehaald en er zijn een rollover en wasboxen voor in de plaats gekomen. De tegelwanden en -vloeren zijn vervangen door strakke vloeren en wandpanelen. Cleanbuild heeft de wanden en het plafond gemonteerd. En tussen de wasboxen en de rollover heeft de specialist een technische ruimte gemaakt en twee dubbele deuren geplaatst. De machine is van TSG/Kärcher en is er één met “alles erop en eraan”. “Qua waskwaliteit en luxe ervaring willen we zo dicht mogelijk bij de wasstraat blijven”, zegt Van Dijkhuizen. De vloeren zijn gelegd door Huijbregts vloeren en er zit overal nieuwe verlichting in. “Het ziet er nu veel beter uit en het is meer van deze tijd.”

(Tekst gaat verder onder de foto’s)

De tegelwanden en -vloeren zijn vervangen door strakke vloeren en wandpanelen.
Qua waskwaliteit en luxe ervaring willen we zo dicht mogelijk bij de wasstraat blijven”, zegt Van Dijkhuizen.
De machine is van TSG/Kärcher en is er één met “alles erop en eraan”.

Vertrouwd gezicht

Klanten hebben in Vuren nu de keuze tussen zelf de auto wassen of het laten wassen in de machine. Bij de rollover worden de klanten de komende maanden nog begeleid door een werknemer, die voorheen fulltime in de wasstraat stond. “Hij staat al jarenlang voor ons klaar en mag vanaf september officieel van zijn pensioen gaan genieten. Dus tot die tijd helpt hij de klanten bij de machine en zorgt hij ervoor dat alles netjes blijft. Je merkt toch dat het nieuw is voor klanten en dat ze het fijn vinden om begeleid te worden door een vertrouwd gezicht.”

De vaste klanten lijken ook na de verbouwing nog steeds hun weg te vinden naar de locatie, merkt Dijkhuizen op. “Dat heb je natuurlijk het liefst. Er zijn zelfs klanten die tijdens de verbouwing – wat zo’n tweeënhalve maand heeft geduurd – de auto niet hebben gewassen. Ze hebben bewust gewacht tot wij weer open zouden gaan en zijn in de tussentijd niet naar een ander gegaan.” Wat hem ook opvalt, is dat de wasboxen een nieuwe doelgroep aantrekken. “Dat zijn veelal mensen die hun bijzondere of compleet uitgebouwde auto niet door een machine willen laten wassen. Het zijn klanten die voorheen niet bij ons in de wasstraat kwamen, dus dat is wel leuk om te zien.”

(Tekst gaat verder onder de foto)

Klanten hebben in Vuren nu de keuze tussen zelf de auto wassen of het laten wassen in de machine.

Keerzijde

Klanten kunnen komen wassen tussen 08.00 ‘s ochtends en 20.00 uur ‘s avonds. Contactloos betalen kan bij de machine zelf, via Charlie Pay, de betaaloplossing van TSG. En alles werkt met Payter. In de shop betalen is ook nog een optie. “Payter werkt echt prima met elke bankpas. Maar dat geldt niet voor alle tankpassen. Daarom kunnen klanten ook nog steeds binnen afrekenen.”

Abonnement wassen heeft het bedrijf nog niet, maar er wordt wel gekeken naar de mogelijkheden. “Aan abonnementen zit ook een keerzijde. Als je abonnementen gaat verkopen, moeten klanten elke maand geld betalen. Maar wat ga je doen op het moment dat er niet wordt betaald? Dan moet je er achteraan. Dat kost tijd en daar moet je de mensen voor hebben. Dus voorlopig laten we dat nog even”, aldus Dijkhuizen.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

H. van Dijkhuizen bouwt kettingbaan om naar selfservice waspark | CarwashPro