IMO Car Wash zet zijn expansiekoers voort
Carwashketen IMO Car Wash is in Duitsland al enkele maanden bezig met een intensieve renovatie van bestaande autowasstraten. Tegelijkertijd worden er nieuwe systemen aan het netwerk toegevoegd. Inmiddels zijn er drie nieuwe locaties geopend in de Duitse steden Jena, Wildau en Marl.
Momenteel is ongeveer 50 procent van de faciliteiten in het bestaande netwerk van IMO Car Wash volledig gerenoveerd. Buiten werd de nieuwe branding doorgevoerd met de slogan âLove Your Carâ en de basiskleur blauw en ook binnen in de wasstraat werden aanpassingen doorgevoerd. In alle gevallen werd de carwashtechnologie in verschillende mate vernieuwd en aangepast aan de nieuwe normen van het bedrijf. Ook de waschemie is de afgelopen maanden volledig overgeschakeld naar de AUWA-chemie en omvat onder meer de IMO-exclusieve producten Triple Foam, Ultra HD en Ceramic XTR. âDit maakt het wassen van je auto leuk voor alle zintuigenâ, legt Carsten Karasch, Managing Director van IMO Autopflege GmbH, uit aan CarwashPro.de.
Sinds de lancering van de nieuwe klantenapp is er ook op dit gebied veel veranderd: losse wasbeurten en spaarpunten, waspakketten, maandabonnementen en wisselende (lokale) aanbiedingen vormen nu een aanvulling op de populaire mogelijkheid van vooraf betalen. De nieuwe app wordt onder meer mogelijk gemaakt doordat het wasassortiment voor ieder budget maatwerk biedt. Wielreiniging is nu standaard onderdeel van de autowasstraat bij alle gerenoveerde faciliteiten en maakt het kopen van wasgoed via de klantenapp veel eenvoudiger. âIn de toekomst zullen we relevante klantpromoties en kortingen uitsluitend via de app blijven aanbieden en de loyaliteit van onze beste klanten maximaal belonenâ, zegt Karasch.
(Tekst gaat verder onder de foto)
Uitbreiding
Het uitbreidingstraject werd onlangs succesvol voortgezet met de opening van drie nieuwe locaties. âWe hebben interne tijdrecords gebroken met de locaties in Jena, Marl en Wildau. Tussen de overname van de locatie van de vorige eigenaar en de opening van de locatie is de locatie in Marl in minder dan vijf weken verbouwdâ, meldt Karasch trots. In Wildau is inmiddels een IMO-systeem met een carwash en vijf wasboxen in gebruik, en in Marl kunnen klanten in de toekomst naast de express carwash en de overdekte stofzuigerruimte ook gebruik maken van het voertuiglaadsysteem. âIn Jena zijn we blij met de extra bijzonderheid dat de wasstraat ook op zondag kan worden bediend. Dit was geen gemakkelijke weg, maar het is routine voor ons team om dergelijke opties te onderzoeken in overleg met de lokale autoriteiten en in het belang van onze klantenâ, zegt Karasch.
Op alle locaties zijn mattenreinigers en stofzuigers standaard aanwezig, alleen zijn de stofzuigsystemen alleen gratis voor carwashklanten. Naast de app maakt IMO ook gebruik van contactloos betalen bij aangesloten zelfbedieningslocaties. âWij accepteren alleen contant geld als er uitzonderlijke omstandigheden zijn op een locatieâ, legt Karasch uit.
Gerichte overname
De huidige expansiekoers van IMO Duitsland volgt veel strategische beslissingen. De gerichte overname van autowasstraten op geselecteerde locaties is onderdeel van het traject. âWe zijn ook bijzonder blij als concurrenten ons op een vertrouwensvolle manier benaderen en over een partnerschap willen praten. Dit laat ons als team zien dat we op de goede weg zijn op de Duitse marktâ, zegt Karasch, die de huidige ontwikkeling beschrijft. Ook de ontwikkeling van IMO Car Wash in Duitsland wordt binnen de gehele groep erkend. âWe zijn blij dat we met het Duitse aandeel ook een rol spelen in de internationale groei. Wij produceren wastechnologie deels in Duitsland en de omringende Europese landen, die ook internationaal wordt toegepast. âDat maakt het Duitse team altijd trotsâ, aldus Karasch.
Lees ook: