significante stijging rendement

Carwash Kleiboer maakt data inzichtelijk met GRIT: ‘Helpt ons bouwen aan een sterkere band met de klant’

Voor Carwash Kleiboer is het van cruciaal belang om inzicht te hebben in data en actief aan de slag te gaan met marketing. Foto's: Carwash Kleiboer

In de huidige carwashmarkt is het essentieel om klanten goed te kennen en hen gerichte, persoonlijke service te bieden. Met GRITsuite kunnen ondernemers data effectief verzamelen en inzetten om zo hun bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Carwash Kleiboer heeft vorig jaar de stap naar GRIT gezet en wil sindsdien niet meer anders. “Of je nu net begint met het verzamelen van gegevens of al een uitgebreid klantenbestand hebt, dit platform helpt je om beter onderbouwde beslissingen te nemen en je klantenkring te laten groeien.”

Carwash Kleiboer is een gevestigde naam in Apeldoorn en omstreken. Het familiebedrijf is al sinds 1991 actief in het autowassen en in de loop der jaren is de carwash flink gegroeid. Wat begon als een enkele wasstraat is nu uitgegroeid tot twee moderne locaties, waar klanten hun auto’s kunnen laten stralen. “Onze focus ligt altijd op snelheid, kwaliteit en klanttevredenheid, en dat is wat ons al meer dan drie decennia succesvol maakt”, zegt eigenaar Mathijs Kleiboer.

De overstap naar GRITsuite

Vorig jaar heeft het carwashbedrijf ervoor gekozen om gebruik te maken van GRITsuite en is hierdoor klant van het eerste uur van GRIT. Hiermee gaat voor Kleiboer een langgekoesterde wens in vervulling: het effectief benutten van belangrijke klantdata. “Al sinds 1994 verzamelen we klantgegevens, eerst via waspassen die klanten bij ons konden aanvragen in ruil voor hun gegevens. Dit gaf ons waardevolle inzichten in ons klantenbestand, zoals postcode, leeftijd en geslacht. Hoewel we hiermee een schat aan informatie hadden, was het verwerken, analyseren en toepassen van deze data altijd een uitdaging.”

(Tekst gaat verder onder de foto)

Carwash Kleiboer is als familiebedrijf al sinds 1991 actief in het autowassen. Het bedrijf wordt nu gerund door Mathijs Kleiboer.

Het grootste probleem was volgens Kleiboer dat het te kostbaar en tijdsintensief was om een medewerker in te zetten die deze data kon omzetten in bruikbare inzichten. Hierdoor bleef veel potentieel onbenut. “GRITsuite biedt ons de mogelijkheid om dit probleem op te lossen. Met deze software kunnen we eenvoudig en efficiënt onze klantdata analyseren, waardoor we beter inzicht krijgen in ons klantenbestand en gerichter beleid kunnen maken. Het doel is uiteindelijk om onze klanten nog beter te leren kennen en hen nog gerichter te kunnen bereiken. In een tijd waarin persoonlijke en gerichte benadering steeds belangrijker wordt, zien wij GRITsuite als de sleutel om onze dienstverlening naar een hoger niveau te tillen.”

Synergie tussen data en marketing

Voor Carwash Kleiboer is het van cruciaal belang om inzicht te hebben in data en actief aan de slag te gaan met marketing. Dit stelt het bedrijf in staat om klanten een nog betere ervaring te bieden. Kleiboer: “Door goed te begrijpen wie onze klanten zijn en wat hun behoeften zijn, kunnen we niet alleen inspelen op hun verwachtingen, maar zelfs een dienst leveren waarvan ze niet eens wisten dat ze die nodig hadden.”

“De combinatie van data en marketing is werkelijk geweldig. Met de juiste data kunnen we gerichte campagnes opzetten, persoonlijke aanbiedingen doen en zelfs anticiperen op de wensen van onze klanten. Het uiteindelijke doel is dat de klant hiervan profiteert. Door deze synergie tussen data en marketing kunnen we onze dienstverlening continu verbeteren en onze klanten keer op keer verrassen met service die perfect aansluit op hun behoeften.”

(Tekst gaat verder onder de foto’s)

Carwash Kleiboer ziet GRITsuite als de sleutel om de dienstverlening naar een hoger niveau te tillen.
“Door de synergie tussen data en marketing kunnen we onze dienstverlening continu verbeteren en onze klanten keer op keer verrassen met service die perfect aansluit op hun behoeften.”

Meetbare resultaten

Op de vraag of Kleiboer al resultaten ziet, is het antwoord eenduidig. “Sinds we zijn begonnen met GRITsuite en het inzetten van data en gerichte marketing, zien we duidelijke resultaten in zowel het aantal klanten als de omzet. We merken dat klanten vaker terugkomen, en dat is precies waar we naar streven. Blije klanten die graag terugkomen, zijn voor ons het grootste bewijs dat onze aanpak werkt.”

“Een van de manieren waarop we dit bereiken, is door klanten te herinneren om hun auto te wassen”, vervolgt hij. “Door regelmatige reminders en aanbiedingen stimuleren we klanten om vaker langs te komen, waardoor we ze als het ware ‘opvoeden’ in het belang van een schone auto. Dit leidt niet alleen tot meer klanttevredenheid, maar ook tot een stabiele en groeiende omzet voor ons bedrijf.”

Conversie is een belangrijk begrip in de carwashbranche en dankzij GRITsuite is dat bij Carwash Kleiboer flink verbeterd. Het valt Kleiboer op dat gerichte marketingcampagnes en het slim inzetten van data de klanten daadwerkelijk aanzet tot het ondernemen van actie. “Of het nu gaat om het binnenhalen van nieuwe klanten of het stimuleren van bestaande klanten om vaker terug te komen, onze conversiepercentages zijn duidelijk verbeterd. Het regelmatig herinneren van klanten om hun auto te laten wassen, gecombineerd met persoonlijke aanbiedingen en moderne communicatie, zorgt ervoor dat klanten sneller geneigd zijn om naar onze carwash te komen.”

Continu campagne voeren

Omdat Kleiboer ziet dat het werkt, kiest hij voor een consequente aanpak. Volgens hem zijn marketing en campagnes iets waar je als ondernemer continu mee bezig moet zijn. “De markt en de klant zijn voortdurend in beweging, net als de auto’s die gewassen moeten worden. Door consequent gebruik te maken van marketing blijven we top of mind bij onze klanten. We herinneren hen regelmatig aan de noodzaak van een schone auto, en dat zorgt ervoor dat ze steeds weer bij ons terugkomen. De voordelen van continu campagne voeren, zoals een stabiele klantstroom en hogere omzet, zijn te groot om het te laten verslappen.”

Met het gebruiksvriendelijke GRITsuite-platform worden niet alleen actuele gegevens verzameld en geanalyseerd. Ook historische data wordt optimaal benut: “Dit geeft ons diepere inzichten en helpt ons trends en patronen te ontdekken, wat cruciaal is voor het maken van strategische beslissingen. Daarom zeg ik altijd: als je vooruit wilt, moet je zo snel mogelijk beginnen met het verzamelen van data. GRITsuite maakt dat proces efficiënt en toegankelijk, waardoor we met vertrouwen naar de toekomst kunnen kijken en onze dienstverlening steeds verder kunnen optimaliseren.”

(Tekst gaat verder onder de foto)

Volgens Kleiboer zijn marketing en campagnes iets waar je als ondernemer continu mee bezig moet zijn.

De volgende stap: loyaliteitsapp

De volgende stap met GRITsuite is voor Carwash Kleiboer het verder versterken van de klantrelaties door het gebruik van de loyaliteitsapp van GRIT. Kleiboer: “Met zo’n app kunnen we klanten nog beter belonen voor hun trouw, hen op de hoogte houden van speciale acties, en hen gepersonaliseerde aanbiedingen sturen die precies aansluiten bij hun behoeften. Door een loyaliteitsapp te integreren in onze strategie, willen we ervoor zorgen dat klanten zich nog meer gewaardeerd voelen en gemotiveerd zijn om vaker terug te komen. Het biedt ons ook de mogelijkheid om nog meer waardevolle data te verzamelen, waardoor we onze marketing verder kunnen verfijnen en de klantbeleving continu kunnen verbeteren. Zo bouwen we een sterkere band op met onze klanten, verzekeren we ons van een zeer toekomstgerichte marketingstrategie en blijven we voorop lopen in de branche.”

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.