Klantenbinding stimuleren

A7-Carwash geeft een Fiat 500 weg bij winnende wasbeurt

Om kans te maken op de hoofdprijs, kan na elke wasbeurt de bon in de ton. Foto's: A7-Carwash

Bij A7-Carwash in het Groningse Hoogezand weten ze hoe ze klanten kunnen aantrekken met winacties. Met hun nieuwe ‘was & win’ bieden ze klanten de kans om bij elke autowasbeurt een Fiat 500 te winnen.

A7-Carwash heeft de Fiat 500 zelf aangeschaft voor een bedrag van 20.000 euro. “Om kans te maken op deze prijs, kan na elke wasbeurt de bon in de ton”, zegt eigenaar Dennis Pruis.

Het is niet de eerste keer dat de carwash een dergelijke ‘was & win’-actie opzet. Vorige maand maakten klanten nog kans op zonnepanelen ter waarde van 3.000 euro. Deze actie werd opgezet in samenwerking met een lokaal zonnepanelenbedrijf. Op de vraag waarom de prijs dit keer een auto is, is het antwoord van Pruis heel simpel: “Gewoon omdat het leuk is. Vaak brainstormen we met het team over wat een leuke actie zou kunnen zijn. En dit keer kwamen we op een Fiat.”

Samenwerking met McDonald’s

Volgens Pruis scoren de winacties erg goed bij hun klantengroep. “Het is moeilijk meetbaar, maar het slaat goed aan. We hebben een groot verzorgingsgebied – we zitten te midden van alle dorpjes – en hebben wat dat betreft weinig concurrentie. Veel mensen in de regio hebben het erover, terwijl de promotie nog moet beginnen.”

Om de actie extra onder de aandacht te brengen, wordt er op verschillende manieren ruchtbaarheid aan gegeven. Zo gaat de Fiat mee naar een aantal evenementen en is er een samenwerking gestart met de naastgelegen McDonald’s, waarbij de Fiat op een poster komt te staan. Pruis zoekt ook de regionale radiozender op om klanten ervan bewust te maken.

Na de actieperiode, die tot juni 2025 duurt, wordt er een winnaar bekendgemaakt.

Op de vraag waarom de prijs dit keer een auto is, is het antwoord van Pruis heel simpel: “Gewoon omdat het leuk is”.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

A7-Carwash geeft een Fiat 500 weg bij winnende wasbeurt | CarwashPro
Klantenbinding stimuleren

A7-Carwash geeft een Fiat 500 weg bij winnende wasbeurt

Om kans te maken op de hoofdprijs, kan na elke wasbeurt de bon in de ton. Foto's: A7-Carwash

Bij A7-Carwash in het Groningse Hoogezand weten ze hoe ze klanten kunnen aantrekken met winacties. Met hun nieuwe ‘was & win’ bieden ze klanten de kans om bij elke autowasbeurt een Fiat 500 te winnen.

A7-Carwash heeft de Fiat 500 zelf aangeschaft voor een bedrag van 20.000 euro. “Om kans te maken op deze prijs, kan na elke wasbeurt de bon in de ton”, zegt eigenaar Dennis Pruis.

Het is niet de eerste keer dat de carwash een dergelijke ‘was & win’-actie opzet. Vorige maand maakten klanten nog kans op zonnepanelen ter waarde van 3.000 euro. Deze actie werd opgezet in samenwerking met een lokaal zonnepanelenbedrijf. Op de vraag waarom de prijs dit keer een auto is, is het antwoord van Pruis heel simpel: “Gewoon omdat het leuk is. Vaak brainstormen we met het team over wat een leuke actie zou kunnen zijn. En dit keer kwamen we op een Fiat.”

Samenwerking met McDonald’s

Volgens Pruis scoren de winacties erg goed bij hun klantengroep. “Het is moeilijk meetbaar, maar het slaat goed aan. We hebben een groot verzorgingsgebied – we zitten te midden van alle dorpjes – en hebben wat dat betreft weinig concurrentie. Veel mensen in de regio hebben het erover, terwijl de promotie nog moet beginnen.”

Om de actie extra onder de aandacht te brengen, wordt er op verschillende manieren ruchtbaarheid aan gegeven. Zo gaat de Fiat mee naar een aantal evenementen en is er een samenwerking gestart met de naastgelegen McDonald’s, waarbij de Fiat op een poster komt te staan. Pruis zoekt ook de regionale radiozender op om klanten ervan bewust te maken.

Na de actieperiode, die tot juni 2025 duurt, wordt er een winnaar bekendgemaakt.

Op de vraag waarom de prijs dit keer een auto is, is het antwoord van Pruis heel simpel: “Gewoon omdat het leuk is”.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.