'Versterk je uitstraling'

De kracht van een logo

Een beeldmerk kan op allerlei manieren worden ingezet. Foto: Shutterstock

Een goed logo kan een carwashonderneming duidelijker op de kaart zetten. Maar hoe kies je het beste een logo, en waar moet je op letten? Frederic Desauw van de Logo Fabriek deelt zijn inzichten.

Frederic Desauw vindt dat veel carwashondernemingen nog te weinig aandacht besteden aan hun visuele identiteit. “Ik zie veel carwashes zonder logo, of met een onopvallend of te klein logo. Daar is veel ruimte voor verbetering. Een goed logo zorgt voor herkenbaarheid. Beelden onthoud je beter dan woorden.”

Carwashondernemingen die wel een logo hebben, kiezen vaak voor de kleur blauw. “Blauw staat voor reinheid en betrouwbaarheid. Maar waarom kiezen ondernemers niet vaker voor andere kleuren? Zo kunnen ze zich beter onderscheiden van hun concurrenten”, aldus Desauw.

Een beeldmerk kan op allerlei manieren worden ingezet. “Je kunt er je voertuigen mee beletteren, je uniformen mee uitrusten en het gebruiken op je website. Zo versterk je de algehele uitstraling van je bedrijf. Ik maak altijd verschillende versies van een logo, zodat de klant het voor verschillende formaten kan gebruiken. Naarmate het logo groter wordt afgebeeld, kan er meer detail en informatie in verwerkt worden.”

AI-tools

Bedrijven kunnen zelf een logo ontwerpen. “Er zijn AI-tools die werken met stockbeelden, maar dat is vaak slechts een eerste stap. Het gevaar is dat zulke logo’s weinig creatief zijn, niet opvallen en geen ‘wauw-factor’ hebben. Ze zijn vaak onsamenhangend en gebruiken weinig kleur.” Een logo kan ook professioneel worden ontworpen. Ontwerpbureaus hebben vaak inzicht in hoe ze visuele elementen effectief kunnen gebruiken om een specifieke doelgroep aan te spreken.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

De kracht van een logo | CarwashPro
'Versterk je uitstraling'

De kracht van een logo

Een beeldmerk kan op allerlei manieren worden ingezet. Foto: Shutterstock

Een goed logo kan een carwashonderneming duidelijker op de kaart zetten. Maar hoe kies je het beste een logo, en waar moet je op letten? Frederic Desauw van de Logo Fabriek deelt zijn inzichten.

Frederic Desauw vindt dat veel carwashondernemingen nog te weinig aandacht besteden aan hun visuele identiteit. “Ik zie veel carwashes zonder logo, of met een onopvallend of te klein logo. Daar is veel ruimte voor verbetering. Een goed logo zorgt voor herkenbaarheid. Beelden onthoud je beter dan woorden.”

Carwashondernemingen die wel een logo hebben, kiezen vaak voor de kleur blauw. “Blauw staat voor reinheid en betrouwbaarheid. Maar waarom kiezen ondernemers niet vaker voor andere kleuren? Zo kunnen ze zich beter onderscheiden van hun concurrenten”, aldus Desauw.

Een beeldmerk kan op allerlei manieren worden ingezet. “Je kunt er je voertuigen mee beletteren, je uniformen mee uitrusten en het gebruiken op je website. Zo versterk je de algehele uitstraling van je bedrijf. Ik maak altijd verschillende versies van een logo, zodat de klant het voor verschillende formaten kan gebruiken. Naarmate het logo groter wordt afgebeeld, kan er meer detail en informatie in verwerkt worden.”

AI-tools

Bedrijven kunnen zelf een logo ontwerpen. “Er zijn AI-tools die werken met stockbeelden, maar dat is vaak slechts een eerste stap. Het gevaar is dat zulke logo’s weinig creatief zijn, niet opvallen en geen ‘wauw-factor’ hebben. Ze zijn vaak onsamenhangend en gebruiken weinig kleur.” Een logo kan ook professioneel worden ontworpen. Ontwerpbureaus hebben vaak inzicht in hoe ze visuele elementen effectief kunnen gebruiken om een specifieke doelgroep aan te spreken.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.